MsAxJag

Direktlänk till inlägg 3 augusti 2011

I'm back :)

Av msaxjag - 3 augusti 2011 23:42

Efter ett långt uppehåll från bloggandet är min plan nu att återuppta detta. Nu gäller det bara att jag gör saker så jag har nånting annat att skriva om än vädret ;)

Sen sanast har det hänt mkt, vi har haft semester och sommaren lider mot sitt slut. Å vilken sommar de ha varit bara sol, sol och sol, håller tummarna för en lika bra sommar nästa år :)

Vid lever i ett smärre kaos just nu, efter att vi impulsköpte grannarnas soffa (ett riktigt kap btw) så har vi haft 3 soffor stående i vårt vardagsrum i 1½ månad, trångt. Nu har vi äntligen kört iväg 2 av dom + den stora skänken som vi haft i hallen, som nu har vi plats. Men katten på råtta och.... nu utan skänk att förvara alla saker i så är de grejjer överallt (i inte barnhöjd) det betyder att det oär ordning precis överallt och in den närmaste framtiden (typ 3 månader) kommer vi inte att köpa dom garderober som vi ska köpa sen för de finns annat på prio-listan (som t.ex vinterdäck till bilen) så om jag kommer att evakuera mig till nånannanstans återstår att se :P Men de kommer att bli superbra så småningom, så är de :)

Jag har kommit in i en period när jag vill ha de jag inte har, alltså en tomt att pyssla på, springa barfota och odla ätbara saker som jag bestämmer över själv...

Så idag, i brist på detta, har jag varit förbi mina päron och skördat ett gäng med rabarber. Så nu står det 3 burkar rabarbermarmelad med smak av stjärnanis & vanilj på bänken och jag känner mig lite bättre till mods trots bristen av egen tomt :)

Underbara sommar, all kärlek till dig och alla de goda små ätbara ting som du ger oss

   Njut av de sista av sommaren nu allihopa!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av msaxjag - 21 mars 2014 10:00


  Då inleder jag vecka 2 av 4 på detoxen. Första veckan har gått ganska bra, hade huvudvärk dom 4 första dagarna, är fortfarande trött, men de blir bättre för varje dag. Så här min dag ut.   Stiger upp senast 06.00, dricker det varma citro...

Av msaxjag - 14 mars 2014 08:14

    Då var de dax. Jag ska testa detox, från idag kör jag...   Steg upp ca 05.30, pressade 1 ekologisk citron i en kopp och fyllde upp resten av koppen med varmt vatten. kändes riktigt fräscht att börja dagen så. Sen gick jag ut på en promena...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:50

      För en gångs skull är de fullt med blommor i huset. Fick tulpaner av min söta faster, en bukett på AHD av min man & sen fick vi en lilja av min svärmor. Tyvärr luktar liljorna väldigt starkt nu när dom slagit ut, så dom kommer nog få fly...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:29


  Laddar för dubbel challenge ikväll, jag sov bort träningen igår, för jag somnade med barnen, så ikväll ska jag göra dag 14 & 15.   Dagens Mellis: 125g kvarg, toppad med vaniljpulver, riven kokos, chiafrön, pumpakärnor & torkade tranbär ...

Av msaxjag - 18 februari 2014 17:05


  Sötsugsmellis utan socker, yes :-)   1 skivad banan, varje skiva toppad med lite jordnötssmör (saltad) och kokos. 1 skivad apelsin, toppad med chiafrön och gojibär 1 chokladkokos-klick gjord av: 1 msk kokosolja, 2 tsk kakao och 1 tsk aga...

Ovido - Quiz & Flashcards