MsAxJag

Direktlänk till inlägg 27 januari 2014

Nytt år , nya möjligheter, återupptagande av blogg är tanken ;-)

Av msaxjag - 27 januari 2014 11:56

Sammanfattning 2013:

  • Föräldraledig
  • Flyttat, tillslut hittade vi oss ett hus, jag hade aldrig kunna drömma att vi skulle hitta ett sånt här hus här, vi trivs fruktansvärt bra och jag är så tacksam. 
  • Semester, vi var i Lycksele, lillasyster S kom med, på vägen tillbaka stannade vi som vanligt till hos lilla Tindra, som nu är 5år, jag saknar henne.
  • Bröllop. min barndomskompis gifte sig, de var jättefint,  i en hamn en varm sensommardag. Vi gifte oss, med 4 veckors varsel bestämde vi oss. De var litet och mysig, min kompis spelade fiol i kyrkan och F:s gamla babysångledare sjöng, ungarna sprang omkring och sen var vi hemma hos oss, hade caterat god mat, gjord på norrländska råvaror, ekovin å de var så mysigt (och smidigt med ungarna) att ha festen hemma.
  • Jul i Stockholm, de var så mysigt.
  • Babysar, flera av mina mina kompisar har fått barn, så nu börjar de vara livat när man ses, tur att vi har plats då ;-)
  • Tacksamhet, för allt jag har, för att jag är frisk. Allt kan gå förlorat så fort.
  • Insikten att de ska ta 28år och 2 barn för att inse att de jag är är tillräckligt, den insikten är stor och nu kan jag jobba vidare på de.
  • Fortsatt jobba på att minska gifter, äta bättre, vara mera medveten.
  • Ett bra år, och 2014 ska bli minst lika bra!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av msaxjag - 21 mars 2014 10:00


  Då inleder jag vecka 2 av 4 på detoxen. Första veckan har gått ganska bra, hade huvudvärk dom 4 första dagarna, är fortfarande trött, men de blir bättre för varje dag. Så här min dag ut.   Stiger upp senast 06.00, dricker det varma citro...

Av msaxjag - 14 mars 2014 08:14

    Då var de dax. Jag ska testa detox, från idag kör jag...   Steg upp ca 05.30, pressade 1 ekologisk citron i en kopp och fyllde upp resten av koppen med varmt vatten. kändes riktigt fräscht att börja dagen så. Sen gick jag ut på en promena...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:50

      För en gångs skull är de fullt med blommor i huset. Fick tulpaner av min söta faster, en bukett på AHD av min man & sen fick vi en lilja av min svärmor. Tyvärr luktar liljorna väldigt starkt nu när dom slagit ut, så dom kommer nog få fly...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:29


  Laddar för dubbel challenge ikväll, jag sov bort träningen igår, för jag somnade med barnen, så ikväll ska jag göra dag 14 & 15.   Dagens Mellis: 125g kvarg, toppad med vaniljpulver, riven kokos, chiafrön, pumpakärnor & torkade tranbär ...

Av msaxjag - 18 februari 2014 17:05


  Sötsugsmellis utan socker, yes :-)   1 skivad banan, varje skiva toppad med lite jordnötssmör (saltad) och kokos. 1 skivad apelsin, toppad med chiafrön och gojibär 1 chokladkokos-klick gjord av: 1 msk kokosolja, 2 tsk kakao och 1 tsk aga...

Ovido - Quiz & Flashcards