MsAxJag

Direktlänk till inlägg 14 mars 2014

Detox 30 dagar, första gången...

Av msaxjag - 14 mars 2014 08:14

   

Då var de dax. Jag ska testa detox, från idag kör jag...


Steg upp ca 05.30, pressade 1 ekologisk citron i en kopp och fyllde upp resten av koppen med varmt vatten. kändes riktigt fräscht att börja dagen så. Sen gick jag ut på en promenad med hundarna i 45 minuter, innan de var dags att börja dagen på riktigt.


Bilderna ovan är på min frukost, en juice som bestod av:

  • 2 rejäla nävar ekologisk bladspenat
  • 2 cm ekologisk ingefära
  • 1 dm ekologisk gurka
  • 1 ekologisk morot
  • 1/3 skald citron
  • 1 ekologiskt granny smith- äpple
  • 1 selleristjälk

Körde allt i råsaftcentrifugen och drack med sugrör. Till juicen åt jag en avokado.


Jag har läst att många bara dricker en juice till frukost, men jag känner att jag behöver någonting med tuggmotstånd, kanske vänjer om mig, men just nu blir de juice med nånting.

Före frukosten tog jag mina detoxpiller, återkommer till dem i ett annat inlägg.

Sen kokade jag en kopp te, pukka detox.


Nu är jag spänd på att få se resultat, har hört att man kan må riktigt dåligt till en början, så vi får väl se :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av msaxjag - 21 mars 2014 10:00


  Då inleder jag vecka 2 av 4 på detoxen. Första veckan har gått ganska bra, hade huvudvärk dom 4 första dagarna, är fortfarande trött, men de blir bättre för varje dag. Så här min dag ut.   Stiger upp senast 06.00, dricker det varma citro...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:50

      För en gångs skull är de fullt med blommor i huset. Fick tulpaner av min söta faster, en bukett på AHD av min man & sen fick vi en lilja av min svärmor. Tyvärr luktar liljorna väldigt starkt nu när dom slagit ut, så dom kommer nog få fly...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:29


  Laddar för dubbel challenge ikväll, jag sov bort träningen igår, för jag somnade med barnen, så ikväll ska jag göra dag 14 & 15.   Dagens Mellis: 125g kvarg, toppad med vaniljpulver, riven kokos, chiafrön, pumpakärnor & torkade tranbär ...

Av msaxjag - 18 februari 2014 17:05


  Sötsugsmellis utan socker, yes :-)   1 skivad banan, varje skiva toppad med lite jordnötssmör (saltad) och kokos. 1 skivad apelsin, toppad med chiafrön och gojibär 1 chokladkokos-klick gjord av: 1 msk kokosolja, 2 tsk kakao och 1 tsk aga...

Av msaxjag - 17 februari 2014 20:59


  Jag fick inspiration att slänga ihop lite fika ikväll. Resulterade i en långpanna med SötSalta nyttorutor, bilden i huvudet gick att överföra till verklighet. Nöjd :-)   Här är receptet: 1 dl russin 1 dl torkade aprikoser 2 dl torkade ...

Ovido - Quiz & Flashcards