MsAxJag

Alla inlägg under januari 2014

Av msaxjag - 31 januari 2014 10:43

För drygt 3år sen köpte vi en PramPack. Efter lite googlande kom vi, eller jag, fram till att den var den bästa. De var rätt ny på marknaden då, men den verkade var rätt flexibel jämfört med andra väskor på marknaden, man skulle inte behöva plocka isär vagnen utan bara rulla upp den på den utvikta väskan, fälla ihop den och sen stänga väskan....  Priset var lite högre än för andra väskor men ska de vara så ska de ;-)

Efter 3 års användande, vad tycker vi då??  Först måste jag tillägga att vi ändå flyger en del, 4-5 vändor per år blir det i snitt. Vi tycker den är super, helt suverän faktiskt.

Den är:

  • Användarvänlig
  • Stor, de går lätt in både en 4-hjulig vagn med stor åkpåse. Vi brukar även ha en ståbräda där i. En gång har vi lyckats få i 4-hjulig barnvagn, ståbräda, vinterkläder till båda barnen, stor Voksipåse, filtar, blöjpaket, och 2 kassar med julklappar. Den ÄR rymlig.
  • Lätt att förvara, när den är tom så är de bara att rulla ihop den och då tar den inte mkt mer plats än ett gammaldags liggunderlag.
  • Godkänd av flygbolagen, så om vagnen skadas fast den varit packad i en PramPack så går det att få ut ersättning för skadorna.
  • väl värd varenda krona, för vad skulle de inte kosta att köpa en ny vagn...

Jag  rekommenderar den här vagnväskan varmt, vi har aldrig nånsin ångrat detta inköp :-) 

Av msaxjag - 27 januari 2014 11:56

Sammanfattning 2013:

  • Föräldraledig
  • Flyttat, tillslut hittade vi oss ett hus, jag hade aldrig kunna drömma att vi skulle hitta ett sånt här hus här, vi trivs fruktansvärt bra och jag är så tacksam. 
  • Semester, vi var i Lycksele, lillasyster S kom med, på vägen tillbaka stannade vi som vanligt till hos lilla Tindra, som nu är 5år, jag saknar henne.
  • Bröllop. min barndomskompis gifte sig, de var jättefint,  i en hamn en varm sensommardag. Vi gifte oss, med 4 veckors varsel bestämde vi oss. De var litet och mysig, min kompis spelade fiol i kyrkan och F:s gamla babysångledare sjöng, ungarna sprang omkring och sen var vi hemma hos oss, hade caterat god mat, gjord på norrländska råvaror, ekovin å de var så mysigt (och smidigt med ungarna) att ha festen hemma.
  • Jul i Stockholm, de var så mysigt.
  • Babysar, flera av mina mina kompisar har fått barn, så nu börjar de vara livat när man ses, tur att vi har plats då ;-)
  • Tacksamhet, för allt jag har, för att jag är frisk. Allt kan gå förlorat så fort.
  • Insikten att de ska ta 28år och 2 barn för att inse att de jag är är tillräckligt, den insikten är stor och nu kan jag jobba vidare på de.
  • Fortsatt jobba på att minska gifter, äta bättre, vara mera medveten.
  • Ett bra år, och 2014 ska bli minst lika bra!

Ovido - Quiz & Flashcards