MsAxJag

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Dagis + Skola = Sant

Av msaxjag - 3 november 2011 13:44

Jag måste faktiskt skriva de här...

 Vi har ett jättebra dagis. Trots att jag har haft ångest och ångest och åter ångest över att sonen ska gå på dagis så måste jag säga att de funkar jättebra   

Jag ska inte krypa under stolen med att jag helst hade väntat, och jag tycker fortfarande att man han är för liten, men nu är de så här ändå.


Under dom senaste 6 veckorna, de var 6 veckor sen vi började inskolningen, har han alltid blivit glad när vi kommit till dagis, aldrig varit ledsen när jag gått, alltid blivit glad när jag kommit tillbaka, visat massa saker för mig, och lärt sig nya saker. Potträningen och engelskan är väl de som fått lida lite, men man kan ju inte få allt tyvärr...


Jag så glad att jag kan vara så flexibel med pluggandet, sonen är aldrig på dagis mer än 4 timmar, sover hemma (eller inte alls), vi går till dagis när han vaknar så om han sover till 9 äter vi frukost och sen går vi till dagis, vaknar han tidigt så får han äta frukost på dagis, men vi anpassar de hela efter hans dagsform.

Jag vet att absolut inte alla har möjlighet till detta flexibla schema, men jag är så glad att jag har de, att plugga och ha barn är en superkombination.

Vad är pengar när tid är så mkt mera värt??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av msaxjag - 21 mars 2014 10:00


  Då inleder jag vecka 2 av 4 på detoxen. Första veckan har gått ganska bra, hade huvudvärk dom 4 första dagarna, är fortfarande trött, men de blir bättre för varje dag. Så här min dag ut.   Stiger upp senast 06.00, dricker det varma citro...

Av msaxjag - 14 mars 2014 08:14

    Då var de dax. Jag ska testa detox, från idag kör jag...   Steg upp ca 05.30, pressade 1 ekologisk citron i en kopp och fyllde upp resten av koppen med varmt vatten. kändes riktigt fräscht att börja dagen så. Sen gick jag ut på en promena...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:50

      För en gångs skull är de fullt med blommor i huset. Fick tulpaner av min söta faster, en bukett på AHD av min man & sen fick vi en lilja av min svärmor. Tyvärr luktar liljorna väldigt starkt nu när dom slagit ut, så dom kommer nog få fly...

Av msaxjag - 19 februari 2014 14:29


  Laddar för dubbel challenge ikväll, jag sov bort träningen igår, för jag somnade med barnen, så ikväll ska jag göra dag 14 & 15.   Dagens Mellis: 125g kvarg, toppad med vaniljpulver, riven kokos, chiafrön, pumpakärnor & torkade tranbär ...

Av msaxjag - 18 februari 2014 17:05


  Sötsugsmellis utan socker, yes :-)   1 skivad banan, varje skiva toppad med lite jordnötssmör (saltad) och kokos. 1 skivad apelsin, toppad med chiafrön och gojibär 1 chokladkokos-klick gjord av: 1 msk kokosolja, 2 tsk kakao och 1 tsk aga...

Ovido - Quiz & Flashcards